آیا پروتز سينه می‌تواند در شيردهی مشکلی ایجاد کند ؟
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه یعنی بازسازی سینه از طریق افزایش حجم. ماده پر کننده پروتز‌ها از جنس سیلیکون است، سیلیکون جز عناصری است که در طبیعت موجود است. لازم است كه قبل از عمل، ‏فرد با پزشک جراح درباره نوع عمل جراحی مشورت كنید. در صورتی که جراحی پروتز سینه انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، یافتن پاسخ به این سوال که آیا بعد از کاشت پروتز شیر دهی امکان پذیر است یا خیر برای بسیاری از بانوان بسیار حائز اهمیت است. این جراحی در اکثر موارد به مجرای شیری و فضای مربوط به تولید شیر آسیبی وارد نمی کند.و امکان نشتی سیلیکون موجود در پروتز های امروزی در شیر مادر بسیار پایین می باشد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها پس از جراحی پروتز سینه می توانند به فرزند خود شیر دهند. در ادامه به بحث درباره پروتز سینه و شیردهی خواهیم پرداخت.

 

شیردهی با پروتز سینه

پروتز سینه و شیردهی

اگر بخواهیم به لحاظ تئوری این موضوع را بررسی کنیم ، هرگونه جراحی در بافت پستان ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در روند شیردهی شود. البته تکنیک جراح و روش کاربردی آن می تواند این احتمال را از بین ببرد. در صورتی که پروتز سینه از طریق صحیح و به وسیله ی جراحی متبحر انجام بگیرد، پروتز سینه در شیردهی فرد اختلالی ایجاد نخواهد کرد. ممکن است پروتز سینه تولید شیر مادر را کاهش دهد. موارد زیر علت کاهش تولید شیر در مادر است.

عملکرد بافت سینه

در صورتی که جراحی زیبایی سینه به منظور بزرگ کردن سینه ها انجام شود ممکن است مشکلاتی در شیردهی به وجود بیاید که مربوط به فقدان عملکردی بافت باشد نه پروتز سینه. البته فقدان عملکرد صحیح بافت ممکن است با پروتز سینه تشدید شود.

ماموپلاستی کاهشی یا عمل کوچک کردن سینه

حساس شدن سینه ها بعد از پروتز

بعد از جراحی پروتز سینه، ممکن است سینه ها نسبت به یک برخورد یا لمس جزئی بسیار دردناک و حساس شوند. این حساسیت می‌تواند شیردهی را برای مادران سخت کند. مادران ممکن است بعد از پروتز سینه نوک سینه هایشان بی حس شده باشد که بر واکنش نوروهورمونی مورد نیاز برای تولید شیر تاثیرگذار باشد.

اغلب زنان حتی با وجود پروتز سینه می توانند دوران شیردهی موفقی داشته باشند. در مورد دغدغه های خود پس از جراحی پروتز سینه حتماً با یک متخصص اطفال و شیردهی صبحت کنید. به خاطر داشته باشید که نوزاد شما حتی از مقدار بسیار کم شیر تولید شده توسط سینه های شما می تواند مواد غذایی و ویتامین های ضروری خود را دریافت کند و در صورتی که نیاز باشد ، استفاده از مکمل های مخصوص و شیر خشک می تواند کمبود احتمالی تولید شیر توسط سینه ها را جبران نماید. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع عمل های درمانی و زیبایی سینه آماده پاسخ به هرگونه سؤال شما در خصوص جراحی ایمپلنت سینه و تأثیر آن در دوران بارداری و شیردهی می باشند.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: